Win-Win

Patiënten zijn gemotiveerd om mee te doen als het voor hen duidelijk is wat de toegevoegde waarde van hun inzet is voor henzelf of de samenleving. Bedenk dus altijd: wat schiet de patiënt hier mee op?
Na de inzet van de patiënten willen zij ook graag een samenvatting of terugkoppeling in begrijpelijk Nederlands krijgen van het project.
We evalueren altijd met jou en met de patiënt over de inzet, zodat we blijven leren en verbeteren.

Wij denken altijd met je mee

Wij willen graag dat zowel jij als de patiënten profijt van de inzet hebben, dus denken we altijd met je mee, zowel inhoudelijk als praktisch. Zo willen we weten wat het precieze doel van je project, onderzoek of vraag is en stellen we soms een andere methode voor.
Wij werken dus niet mee aan een ‘check-the-box’ aanvraag (alleen even snel patiënten erbij roepen omdat het ‘moet’).
Als je een vragenlijst onder patiënten wilt uitzetten, willen we zelf graag de vragen kunnen checken op inhoud en begrijpelijkheid.

Het is niet gratis

Om de juiste patiënt voor je te vinden, gaan er betaalde krachten van ons aan de slag. Daarom is onze service voor het zoeken van de juiste patiënten niet gratis. Daarnaast krijgen patiënten altijd hun reiskosten vergoed en een passende erkenning of beloning voor hun inspanning. Per aanvraag naar patiënten kunnen de kosten verschillen. Wanneer je met ons de aanvraag in detail doorneemt, zullen we samen duidelijke afspraken maken over de kosten.

Weet dat je met patiënten te maken heeft en respecteer ze

Je dient altijd rekening te houden met de specifieke wensen van de deelnemers. Bijvoorbeeld rolstoeltoegankelijkheid, een tolk, dieetwensen of mogelijkheid tot rusten. Voor een fysieke locatie zou je ook alternatieven kunnen bieden zoals Skype.
Alle mensen die bij de inzet betrokken zijn, zijn een gelijkwaardig gesprekspartner. Ongeacht of iemand arts, specialist, ervaringsdeskundige of hoogleraar is.
Geef patiënten voldoende tijd om zich voor te bereiden. Onthoud altijd dat het om mensen met een aandoening gaat die vanwege medische redenen kunnen uitvallen. De inzet van een patiënt is dus nooit 100% gegarandeerd.

Soms moeten we even goed zoeken

Als je een aanvraag voor patiënten naar ons stuurt, nemen we binnen drie werkdagen contact met je op. We bespreken dan samen wat je precies zoekt. We maken vervolgens een inschatting van de tijd die het ons gaat kosten om de juiste patiënt(en) voor je te vinden. Afhankelijk van je vraag kan dit enkele dagen tot weken duren.